Tradutor.

domingo, 25 de outubro de 2020

Xa queda menos para o Samaín.

Samaín, palabra gaélica, non significa máis que fin do verán,

principio do inverno. Na antiga cultura céltica o tempo de Samaín,

especialmente a noite do 31 de outubro ao 1 e novembro, era o

período máis importante do ano. Eran datas claves para se reunir

nos camposantos, comer o ritual e comunal porco de samaín e

concelebrar as farradas festeiras dos guerreiros. Era a noite

máis perigosa do ano: as portas do outromundo abríanse nesas

horas e as ánimas eran quen de vir visitar este mundo e aos seus

moradores: tantas veces para render contas inacabadas.

Para afastar dos seus castros as perigosas ánimas defuntas e

errantes adoitaban poñer no alto das muradas, ou encastradas

nas paredes, as caveiras iluminadas dos inimigos mortos en

campaña. De aquí, dos ritos e crenzas célticas ao redor da

caveira, vén a tradición europea de facer caliveras na cortiza dos

melóns, ou cabazos, ou calabazotes. Tradición que, grazas ás

investigacións do profesor galego Lopez Loureiro, sabemos que

se estende por toda a antiga xeografía céltica europea e

concretamente para o caso de España, por todas as zonas con

presencia do elemento céltico ben documentado. En Galiza

atopámola en toda a súa xeografía, non faltando esta tradición en

ningunha das súas bisbarras e aportando un folclore similar aíndaque dándolles nomes diferentes: calacús polas Rías Baixas,

caveiras de melón en Cedeira, calabazotes en Ortigueira,

colondros en Ourense...etc.




Ningún comentario:

Publicar un comentario